søndag den 19. januar 2014

Popcakes

Den 16. Januar fyldte jeg 23..
Det skulle fejres med hele svigerfamilien i sommerhus i Ho.
I anledningen lavede Andreas og jeg kagemand og popcakes.
                         

Jeg har lavet mine popcakes med Oreos. Man kan bruge en hvilken som helst bagt kage, men jeg gad ikke til at bage en kage først og så fandt jeg et forslag her, med en bagefri kage, hvor man bruger Oreos i stedet for.

Kiksene er blendet helt til smulder, og tilsat nogle enkelte teskefulde neutral flødeost (Buko).
Hvis man kommer for lidt i bliver dejen for tør til at kunne rulles, og hvis der kommer for meget i sveder kagerne, men det synes jeg er svært at undgå.

Når dejen har den rigtige konsistens rulles der kugler ud af den. Der kommer mellem 10-12 kugler ud af en pk. oreos.
Derefter har jeg betrukket dem med chokolade og krymmel og bedst af alt lakridspulver. :p
Smelt hvid chokolade. Hvis det skal farves kan man bruge konditorfarve. Ikke frugtfarve. I stedet for selv at indfarve chokoladen, kan man bruge candymelts eller sweetmelts (fra specialkøbmanden eller Panduro), men jeg synes ikke der smager særlig godt. I hvert fald ikke af chokolade.
Når de har tørret i fx køleskabet, tadaa, så har man en popcake/cakepop. Vi har taget en papkasse og vendt på hovedet og stukket huller i som kagerne kunne stå i. Man kan fx også bruge et dørslag, hvis hullerne passer til pindene. Eller et glas fyldt med sukker kan også bruges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar